Nord/widzi w półmroku
Specjalne: niewrażliwy na zimno, lodową magię i na strach.
Wysokość: 6-8 stóp
Waga: 70-120 kg
Punkty uniku: 4
Aura: neutralna (0)
Trudność zabicia: 2
Celność: 2
Punkty życia: 12
Opis: Rasa zamieszkująca mroźną i niebezpieczną krainę Nordland, charakteryzująca się ogromną walecznością i odwagą. Wielu nordyckich wojowników zasłynęło swymi wspaniałymi czynami, tak jak na przykład Kargin Smokobójca, który poskromił samojeden smoczysko zwące się Vaalu, będące niegdyś postrachem Mroźnych Stepów, zaś dziś - bóstwem ich mieszkańców. Jeśli nie strach ci pójść w serce bitwy, to zaraz chwyć broń i zasłyń jako nordycki bohater!
Ulubione klasy: wojownik
Ulubiona broń: miecz (+2 do obrażeń)
Talenty: bard (+2 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Elf/widzi w ciemnościach
Specjalne: Więź z magią - może się nauczyć 1 dodatkowego czaru poziomu 1 na początku gry (jeżeli jest jedną z profesji magicznych), przy pobieraniu energii energia x2
Wysokość: 5-7 stóp
Waga: 40-80 kg
Punkty uniku: 4
Aura: dobra (3)
Trudność zabicia: 0
Celność: 3
Punkty życia: 7
Opis: Najstarsza rasa w Isellonie, wywodząca się od legendarnych Ainesów, ludu boga Hairisa, obdarzonego podobnie jak elfy wielką inteligencją, jak i silną więzią z magią. Przedstawiciele Starszego Ludu wyróżniają się szpiczastymi uszami i pięknym wyglądem. Są bardzo zwinni, niemalże tak giętcy jak driady. Elfi magowie zdobyli największą potęgę i dziś są mistrzami wszechpotężnych Arkan. Dla nich magia to sztuka. Czy zdołasz ją ujarzmić?
Ulubione klasy: mag, druid
Ulubiona broń: drzewcowe (+1 do obrażeń)
Talenty: alchemia (+2 do poziomu profesji, jeśli wybrana), zaklinanie (+1 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Krasnolud/widzi w ciemnościach
Specjalne: Nos do skarbów (wykrywa cenne rzeczy znajdujące się w pobliżu)
Wysokość: 3-4 stóp
Waga: 60-130 kg
Punkty uniku: 2
Aura: neutralna (0)
Trudność zabicia: 3
Celność: 1
Punkty życia: 14
Opis: Długobrodzi, niscy i bardzo wytrzymali mieszkańcy gór słyną od swego zamiłowania do skarbów i mocnych trunków, a także, z wrodzonej (choć nigdy nie odwzajemnionej) niechęci do magii i elfów. Zaprawdę, wielu krasnoludów straciło życie za złoto i klejnoty... Są oni wojowniczą rasą, choć ustępują nieco Nordom pod względem techniki walki. Rzadko się słyszy o biednym krasnoludzie, gdyż miasta Obarros, krainy zamieszkiwanej przez nich, wprost pływają w bogactwach, i to mimo odwiecznych walk krasnoludów ze smokami, pożądającymi ich skarbów, aby móc je gromadzić w swych smoczych jamach. Bądź jednym z nich, a zaprawdę nie skończysz w rynsztoku!
Ulubione klasy: wojownik
Ulubiona broń: topór (+2 do obrażeń)
Talenty: kopacz (+2 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Niziołek/widzi w półmroku
Specjalne: odporność na trucizny +2
Wysokość: 3-5 stóp
Waga: 30-60 kg
Punkty uniku: 5
Aura: dobra (3)
Trudność zabicia: 0
Celność: 7
Punkty życia: 5
Opis: Wesoła rasa niziołków jest uznawana za najlepszych złodziei i włamywaczy. Spryt i wrodzona ciekawość to ich wielce charakterystyczne cechy. Na przykład, pewien słynny niziołek Avigon Cienistoręki dokonał kilkaset lat temu najsprytniejszego włamania jakie znał Isellon, okradając królewski skarbiec w Tiarrim. Mówią, że strzegł go smok... Czy i Ty chcesz zasłynąć swoim sprytem?
Ulubione klasy: łotrzyk
Ulubiona broń: sztylet (+2 do obrażeń)
Talenty: retoryk (+3 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Driada/widzi w ciemnościach
Specjalne: może mieć jednego chowańca od początku gry, występuje tylko w płci żeńskiej
Wysokość: 3-5 stóp
Waga: 30-50 kg
Punkty uniku: 6
Aura: neutralna (0)
Trudność zabicia: 1
Celność: 4
Punkty życia: 9
Opis: Driady - obrończynie lasu, żyjące w zgodzie z naturą mistrzynie walki łukiem. Każdy śmiałek, będący dość nieostrożny, by wkroczyć na ich święte terytorium, kończył zazwyczaj ze strzałą w gardle. Często u boku driady walczy jej zwierzęcy przyjaciel. Ich bóstwem jest Zaltis, pani natury. Dzięki swoim umiejętnością strzeleckim driady są najlepszymi łowczyniami. Czy i ty staniesz w obronie lasu?
Ulubione klasy: łowca, druid
Ulubiona broń: łuk (+2 do obrażeń)
Talenty: zielarstwo (+2 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Mroczny elf/widzi w ciemnościach
Specjalne: gdy zabije jakąś istotę, otrzymuje tyle punktów energii, ile wynosiła jej trudność zabicia, -1 do reputacji
Wysokość: 5-7 stóp
Waga: 40-90 kg
Punkty Uniku: 4
Aura: zła (3)
Trudność zabicia: 0
Celność: 3
Punkty życia: 6
Opis: Mroczni przedstawiciele Starszego Ludu, parający się zazwyczaj nekromancją. Nie są darzeni sympatią przez inne rasy, a już zwłaszcza przez elfy, niegdyś bowiem, w odległej przeszłości, ci zdradzili swych kuzynów, zawierając mroczny pakt z bogiem śmierci Curpsusem, najgorszym wrogiem Hairisa, bóstwa elfów. Przez wieki zdrajcy zmienili swój wygląd: ich skóra stała się ciemnoszara, a oczy zaczęły jarzyć się czerwienią. Wielu z nich zyskało złą sławę, dokonując licznych rzezi i doprowadzając do krwawych wojen. Jeśli nie straszny Ci mroczny pakt, i Ty walcz z imieniem Mrocznego Boga na ustach!
Ulubione klasy: nekromanta
Ulubiona broń: bicz (+1 do obrażeń)
Talenty: zaklinanie (+3 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Gnom/widzi w półmroku
Specjalne: pomysłowość - zapewnia +1 do ilości pierwszopoziomowych umiejętności inżyniera, jakich może się nauczyć na początku gry
Wysokość: 2-3 stóp
Waga: 20-50 kg
Punkty uniku: 4
Aura: dobra (1)
Trudność zabicia: 1
Celność: 4
Punkty życia: 10
Opis: Rasa Gnomów zamieszkująca Obarros, krainę krasnoludów. Są one małe, acz wielce pomysłowe, co czyni z nich świetnych inżynierów. Sprawiło to, że są najbardziej rozwiniętą technologicznie rasą w Isellonie. Użyczyli rąbka tajemnicy jedynie krasnoludom, unowocześniając ich kopalnie. Mechaniczne pająki, katapulty, balisty oraz broń palna to tylko niektóre z ich wynalazków. Ich ogromna inteligencja może się wkrótce okazać najcenniejszym skarbem!
Ulubione klasy: inżynier
Ulubiona broń: kusza (+2 do obrażeń)
Talenty: kowal (+2 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Allandorczyk/widzi w półmroku
Specjalne: targowanie się (+5/-5 sztuk złota do ceny przedmiotu który chcemy sprzedać/kupić), święta moc (dodaje bonus do obrażeń zadawanych danej istocie równy złej aurze tej istoty), jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (tudzież ujemna)
Wysokość: 4-6 stóp
Waga: 40-80 kg
Punkty uniku: 2
Aura: dobra (5)
Trudność zabicia: 1
Celność: 1
Punkty życia: 11
Opis: Allandorczycy to ludzie o miłym usposobieniu, najczęściej parający się kupiectwem, chodź wielu z nich zyskało sławę poprzez wybranie ścieżki paladyna bądź kapłana. Otacza ich święta moc, pozwalająca im zyskać przewagę nad złem, próbującym od wieków opanować allandorskie ziemie. Czy obronisz Isellon przed mrocznymi siłami?
Ulubione klasy: paladyn
Ulubiona broń: miecz (+1 do obrażeń), buzdygan (+1 do obrażeń)
Talenty: retoryk (+1 do poziomu profesji, jeśli wybrana), zaklinanie (+1 do poziomu profesji, jeśli wybrana)
Abduri/widzi w półmroku
Specjalne: niewrażliwy na gorąco, +1 do trudności zabicia i celności przy walce z niewiernymi.
Wysokość: 5-8 stóp
Waga: 50-75kg
Punkty uniku: 4
Aura: neutralna (0)
Trudność zabicia: 0 (1 przy walce z niewiernymi)
Celność: 3 (4 przy walce z niewiernymi)
Punkty życia: 8
Opis: Rasa pustynnych wojowników, wyznająca boga-pająka Abduraha. Według legendy wywodzą się z pustyń, daleko zza morza, gdzie nadal żyją ich kuzyni. Są szczupli, mają opalone, ogorzałe twarze. Noszą długie włosy lub są zupełnie łysi, ich ciało zazwyczaj pokryte misternymi tatuażami składa się właściwie z samej skóry i mięśni. Są rasą chyba nawet bardziej wojowniczą niż Nordowie, jednakże przyświecają im inne cele. Są także mistrzami sztuk walk, szczególnie preferują włócznie, którymi walczą z tarczą lub bez. Włócznia i bułat są ich znakami rozpoznawczymi, gdy wyprawiają się do innych krajów właśnie bułat skrzyżowany z włócznią malują na tarczach. Nienawidzą niewiernych, uważają że tacy muszą albo przejść na ich wiarę, albo zginąć. W części wypadków są totalnie sfanatyzowani, jednak bardzo często poprostu udają religijnych, żeby mieć łatwiejsze życie. Wojownicy ubierają się w luźne, czarne spodnie-szarawary-oraz także luźną tunikę tegoż koloru, wiązaną pasem, a na głowach wiążą sobie shemagh, zwany także mashdah lub keffiyeh, który zakrywa twarz, jednak da się ją łatwo odsłonić. Ma on czarny kolor. Kapłani i cywile natomiast noszą luźne białe szaty i turbany na głowach. Gwardia Abduraha ubiera się tak, jak wojownicy, lecz na czerwono. Utworzyli oni również własny styl walki włócznią i bez broni, opierający się na zwinnych ruchach i plynności.
Ulubione klasy: wojownik.
Ulubiona broń: włócznia (+2 do obrażeń), bułat (+1 obrażeń)
Talenty: brak!
Offline