Lud Abduri zwie ich Kahari - brudni, niewolnicy, czarni s³udzy. Tak± nazwê nada³ im prorok Abd-Kaharon, kiedy celnym sztychem powali³ na kolana Wodza-Ojca czarnych plemion. Czarne plemiona. Tak inne rasy zw± lud czarnoskórych osadników, który niegdy¶ niepodzielnie rz±dzi³ pustyni± Sehr. ¦wi±tynie bogini Matki wznoszone przy ka¿dej wielkiej oazie znakowa³o teren ludzi pustyni. Jednak oazy wysch³y, Wodzowie-Ojcowie odeszli, a Matka, spêtana w sieci Abdurzaha, zawodzi bezsilnie do swoich synów. Dzi¶ jedyne, co mog± otrzymaæ Kahari to ciê¿ka praca ku uciesze Abduri - ich panów i w³adców, których ka¿de skinienie jest ¶wiêto¶ci±, a ka¿dy grymas powodem do samobójstwa... Tak przynajmniej ka¿± my¶leæ Abduri. Faktem za¶ jest, ¿e prorok Abd-Kaharon nie pokona³ wszystkich Czarnych Plemion. Czê¶æ z nich uciek³a z oaz, decyduj±c siê na koczowniczy tryb ¿ycia. Od tego czasu dru¿yny ³owców niewolników Abduri z najwiêkszym wysi³kiem przeczesuj± pustyniê Sehir w poszukiwaniu s³abszych plemion Kahari, a oddzia³y Pajêczych £owców rozbijaj± co silniejsze. Dla nich wszystkich wojna trwa nadal. Jednak, jedno plemiê znalaz³o sposób na zaprowadzenie, a raczej wykupienie rozejmu z Abduri. Osiedli³o siê ono na ostatniej wielkiej oazie - £zie Matki. Osadzone na nim miasto jest ostoj± jej wyznawców i jedynym miejscem, w którym Kahari nie zostaje powitany skórzanym batem, czy podejrzliwymi spojrzeniami. Szeregi glinianych domostw w towarzystwie bujnych ro¶lin, sieæ kana³ów nawadniaj±cych ogrody i niewielkie pola uprawne, wielki pos±g Matki, postawiony na nowo od czasów wojen abdurskich. Tak wielki i nieprawdopodobny dobrobyt oraz bezpieczeñstwo ze strony Abduri zapewnia im tylko jedna rzecz. Handel baelgarami - najwiêkszymi drzewami ¶wiata. Czarne Plemiona s± prawdopodobnie jedynym ludem, który zna tajniki zarówno obróbki tych drzew-gigantów jak i hodowli baashu - wielkich bawo³ów zdolnych je przenosiæ. Imponuj±cych rozmiarów pi³y wielkiego tartaku pracuj± bezustannie, wyrabiaj±c bele, za które Czarne Plemiê wykupuje sobie wolno¶æ. Te dalej s± sp³awiane okresow± rzek± - Madr± do Abda Zogur. Tartak, ¶wi±tynia Matki oraz zagrody basshu stanowi± najwiêksze atrakcje miasta. Niestety, rdzenni mieszkañcy miasta niezbyt chêtnie witaj± obcych, zw³aszcza o innym kolorze skóry. Zw³aszcza abduri. Sytuacja miêdzy nimi jest niezwykle napiêta. Jedynym czynnikiem, który powstrzymuje Pajêczych £owców od podbicia £zy jest zarz±dca miasta - Asarahan. Przywódca, który m±drymi decyzjami i dyplomatycznym usposobieniem zapewni³ dostatek £zie. przez coraz wiêksz± grupê Kahari uwa¿any jest za ostatniego Wodza-Ojca. Niezale¿nie od prawdziwo¶ci tego twierdzenia, atak na miasto mo¿e siê okazaæ zal±¿kiem masowego zrywu Czarnych Plemion. Mimo to mieszkañcy £zy nadal trzymaj± w swoich domach w³ócznie, za¶ stra¿nicy uwa¿nie przepatruj± horyzont w poszukiwaniu pêdz±cych Pajêczych £owców...
Offline