Akcja gry:
Akcja gry toczy siê w Isellonie, krainie przepe³nionej magi±, w której z³o czai siê od wieków, i lada chwila wychynie ze swej kryjówki, by siaæ chaos i zniszczenie. Kolejna wojna miêdzy krasnoludami a smokami wisi na w³osku, nieumarli coraz to g³êbiej zapuszczaj± siê do rozleg³ej, elfiej puszczy, a w Tiarrim, stolicy Allandornu, krainy zamieszkiwanej przez ludzi, zamordowano nastêpce tronu, za co ludzie obwiniaj± nies³usznie elfy. Prorok Zag³ady, najgorliwszy ze s³ug Curpsusa, boga ¶mierci, którego duszê tysi±c lat wcze¶niej uwiêzili, przyp³acaj±c ten czyn ¿yciem potê¿ni magowie Rady, stoj±cy na stra¿y pokoju, ma wkrótce powróciæ... Czy odnajdziesz siê w chaosie i pokonasz z³o?
Geografia ¶wiata:
Na zachodzie znajduje siê dzika i niebezpieczna kraina Durgemn, zamieszkiwana przez straszne bestie i mroczne elfy, przez któr± przebiega pasmo Gór Zmierzchu. Niewiele wiadomo o owych terenach, gdy¿ wielu ¶mia³ków, którzy siê tam zapu¶cili, wiêcej ju¿ nie ujrzano. Niebezpodstawnie przypisuje siê im ¶mieræ od k³ów, pazurów czy g³odu... Z Durgemnem granicz± od wschodu trzy inne krainy: Alarea, zamieszkiwana przez elfy, zalesiona i piêkna, Allandorn, królewstwo ludzi, w którym przewa¿aj± stepy i ³agodne wzgórza, i Urshau, pustynne,skaliste tereny, równie nieprzyjazne, co sam Durgemn, jednak zaludnione przez sprzymierzonych z mrocznymi elfami orków, oraz plemiona dzikich, pustynnych ludzi, którzy z tymi drugimi maj± nieco mniej ju¿ wspólnego. Na samym po³udniu us³yszymy szum Bia³ego Morza, nad którym znajduj± siê liczne portowe miasta. Jednym z nich jest Kirsis, nale¿±ce do krainy krasnoludów i gnomów zwanej Obarros. Przez te tereny przebiega pasmo Gór ¦witu, które zahaczaj± równie¿ o Allandorn, jak i o po³o¿ony najbardziej na zachodzie, mro¼ny Nordland, krainê zamieszkiwan± przez walecznych Nordów, w której przewa¿aj± o¶nie¿one wzgórza, zlodowacia³e równiny i iglaste, niebezpieczne lasy, gdzie nietrudno natkn±æ siê na wilko³aka. Przez ojczyznê Nordów "przep³ywa" zamarzniêta od niepamiêtnych czasów rzeka Virlund. Do Bia³ego morze wpadaj± rzeki: Ires (Allandorn) i Jiron, która ma swe ¼ród³o na terenach Durgemnu, podobnie jak i rzeka Aer`Igri.
Offline