#1 2011-04-29 17:44:07

Calandil

Mistrz gry

Zarejestrowany: 2011-03-13
Posty: 246

Tworzenie Czarów

Klasy magiczne po uzyskaniu odpowiedniego poziomu (3 lvl) i nauczeniu się u odpowiedniego nauczyciela umiejętności "Tworzenie czarów", której działanie zostanie przedstawione poniżej, mogą tworzyć własne zaklęcia, jeżeli spełnią następujące warunki:
-Bardzo, ale to bardzo dużo PE.
-Brak problemów zdrowotnych.
-Postać musi być wypoczęta.
-Tworzyć zaklęcia można tylko w nocy, najlepiej w jakimś odludnym miejscu.
-Spokojne otoczenie (dlatego wielcy magowie siedzą w swoich gabinetach w strasznych wieżach, a druidzi chowają się w dziczy...).
-Składnik do tworzenia zaklęcia.

Ważne: można stworzyć tylko dwa czary na poziom.

Na pojedynczą część zaklęcia składa się:
Pomysł: Czyli co ma to być za zaklęcie i jak działać.
Składnik: Składnik potrzebny do stworzenia zaklęcia - jeśli ma to być np. zaklęcie od powietrza, powinno to być jakieś piórko, czy coś innego co kojarzy się z powietrzem właśnie. Lecznicze składniki (zioła, krople płynu leczącego) pozwalają utworzyć zaklęcie leczące. Uwaga! Odpowiednio użyte modyfikatory potrafią zupełnie zmienić zaklęcie, tak, jak nigdy byśmy się nie spodziewali! Składniki można też mieszać, np. jeżeli na jednej ręce będziemy mieli trochę wody, a w drugiej płonący patyk, czy trochę żaru z ogniska, stworzymy np. obłok pary...
Następnie należy wybrać "nośnik" czyli:Obszar, pocisk, zaklęcie, czy coś... No, po prostu co to ma być... Tylko ogólnie.
Nośnik wersja dokładniejsza: Dokładniejsza wersja, np. dla obszaru to deszcz, fala, czy w ogóle jak ma się toto rozchodzić... Pocisk też ma różne wersje, np. w formie płynnej (żelazo+pocisk, forma płynna=rozgrzane, płynne żelazu), czy coś.
Modyfikatory: do wyboru z:
-obrażenia
-czas (w turach/nie pocisk)
-ochrona (nie pocisk)
-rozszczepienie (tylko pocisk)
-odbicie (tylko pocisk)
-naprowadzanie (tylko pocisk)
-powierzchnia (nie pocisk)
-zasięg (tylko pocisk)
-inne.

Resztą zajmą się MG.

Jeszcze przykład czaru:
Gracz stwierdza: Chcę zrobić czar obszarowy, konkretnie deszcz, użyję do tego małego kawałka żelaza w kształcie kowadła. Chcę, żeby zadawało 2k10 obrażeń (to max. ilość), deszcz kowadeł ma padać przez 10 tur, na powierzchni 30m (zastosowano tu miary uproszczone, w rzeczywistości będziemy posługiwać się tymi isellońskimi). Zagęszczenie takich kowadeł to 8 (maksymalna ilość) na metr kwadratowy.

MG sobie sprawdza rozpiskę, liczy, patrzy, rzuca i podaje efekt operacji. Wasza postać pada nieprzytomna, traci ileś tam PE (gracz dowie się wpierw, przed zaczęciem tworzenia, ile mniej-więcej ich straci, co pozwoli mu uniknąć sytuacji, w której takie tworzenie się nie uda, bo zabraknie na nie energii), i 2 dni później możecie czarować. Można też zapisać formułę - wtedy łatwiej zapamiętać, a można też przehandlować komuś ;P.
Uwaga! Jeżeli postać będzie miała za mało PE zaklęcie nie wyjdzie, ale gracz traci 3/4 pierwotnego stanu PE! Dlatego uważajcie, czy macie wystarczający zapas!

Tworzenie czarów v. 0.01 (alpha version) by Calandil

Wersja dla graczy

Ostatnio edytowany przez Calandil (2011-04-29 17:47:28)


Calandil

[img]http://www.nodiatis.com/pub/3.jpg/[/img]

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.010 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.atom-scans.pun.pl www.transport.pun.pl www.nightwolves-guild.pun.pl www.vogelsang.pun.pl www.sghdelphi.pun.pl