-Krwawienie
Opis: Postaæ ma -1 do pkt uniku i trudno¶ci zabicia, i ma 4 kolejki na zatamowanie krwawienia, je¿eli nie uda siê zatamowaæ, bohater zemdleje. Rzut na zrêczno¶æ o wybranym stopniu trudno¶ci na zatamowanie, zielarz ma tu 100% szans na powodzenie.
-Zemdlenie
Opis: Postaæ nie mo¿e wykonywaæ ¿adnych czynno¶ci do czasu uzdrowienia przez innego bohatera (lub inn± istotê) b±d¼ do momentu, kiedy nie odpocznie.
-Og³uszenie
Opis: Postaæ nie mo¿e wykonywaæ ¿adnych czynno¶ci przez k2 kolejek, 20% szans na to ¿e w której¶ z tych kolejek bohater zostanie powalony (rzut w ka¿dej kolejce og³uszenia).
-Powalenie
Opis: Postaæ traci kolejkê oraz wszystkie swoje punkty uniku. Dodatkowo, gdy zostanie zaatakowana, otrzymuje +1 punkt obra¿eñ. Rzut na krzepê o wybranym stopniu trudno¶ci na pod¼wigniêcie siê (je¿eli postaæ nie wstanie, traci kolejn±).
-P³oniêcie
Opis: Postaæ otrzymuje po 2 pkt obra¿eñ od ognia w ka¿dej kolejce a¿ do czasu ugaszenia (wod± lub zaklêciem).
-Zmêczenie
Opis: Postaæ ma -2 do pkt uniku i trudno¶ci zabicia, porusza siê te¿ wolniej a¿ do czasu gdy nie odpocznie.
-Os³abienie
Opis: Postaæ ma -2 do zadawanych obra¿eñ i przy testach na zrêczno¶æ zwi±zanych z unikaniem.
-Zamro¿enie
Opis: Postaæ jest unieruchomiona na okre¶lon± ilo¶æ czasu.
-Strach
Opis: Postaæ porusza siê wolniej i ma -1 do obra¿eñ, trudno¶ci zabicia i punktów uniku. W ka¿dej turze trwania strachu wykonuje siê rzut czy bohater wyjdzie ze strachu (wykonuje siê rzut na si³ê woli o wybranym stopniu trudno¶ci). Je¿eli bohater nie wyjdzie ze strachu, minusy podwajaj± siê.
-O¶lepienie
Opis: Postaæ nie mo¿e atakowaæ, unikaæ, czy parowaæ ciosów wroga, traci te¿ wszystkie swoje punkty celno¶ci i uniku. Wszelkie testy, wymagaj±ce zmys³u wzroku, posiadaj± odt±d modyfikator -5 do nich.
-Zatrucie
Opis: Zale¿nie od trucizny mo¿e wywo³ywaæ os³abienie, utratê ¿ycia b±d¼ zemdlenie. Mo¿na zakoñczyæ jej dzia³anie antytoksyn± b±d¼ czarem. Trucizna przestanie równie¿ dzia³aæ po up³ywie 10 kolejek je¿eli wcze¶niej nie zakoñczy siê jej dzia³ania.
-Oszo³omienie
Opis: Postaæ nie mo¿e rzucaæ czarów przez 2 kolejki.
-Okulawienie
Opis: Postaæ porusza siê niezwykle wolno a przeciwnik ma 30% szans na powalenie jej przy udanym ciosie, gdy ta jest pozbawiona podpory.
-Unieruchomienie
Opis: Postaæ jest traktowana jako bezbronna.
-Ciê¿kie rany
Opis: Postaæ, która otrzyma³a ciê¿kie rany, nie bêdzie mog³a ich leczyæ przy pomocy po¿ywienia, lecz wymagaæ bêdzie specjalistycznej opieki, np. uzdrowiciela, b±d¼ po prostu czasu na zagojenie siê ran.
-Zaka¿enie
Opis: Postaæ, która uleg³a zaka¿eniu, odczuwa md³o¶ci, ma te¿ modyfikator -1 do wszystkich testów, za¶ je¿eli nie wyleczy siê w ci±gu nastêpnych 3 dni od zaka¿enia, umiera w mêczarniach.
-Z³amanie
Opis: Z³amanie jakiej¶ koñczyny powoduje, poza dotkliwym, têpo ³upi±cym bólem, modyfikator -3 do wszystkich testów, wykonywanych przy jej u¿yciu.
-Posiniaczenie
Opis: Utrudnia wykonywanie wielu czynno¶ci. Modyfikator -1 do wszystkich testów, wi±¿±cych siê z u¿yciem posiniaczonej koñczyny.
-G³ód/pragnienie
Opis: Je¶li postaæ nic nie zje/wypije w przeci±gu kilku godzin od otrzymania tej przypad³o¶ci, to bêdzie mia³a -2 do zadawanych obra¿eñ i przy testach na zrêczno¶æ zwi±zanych z unikaniem. Po trzech dniach trwania przypad³o¶ci "pragnienie", a po piêciu przypad³o¶ci "g³ód" postaæ bêdzie otrzymywa³a (za ka¿dy nastêpny dzieñ, w którym nic nie zje/wypije) po jednym punkcie obra¿eñ.
-Upicie/odurzenie
Opis: Postaæ jest ju¿ mocno podchmielona i/lub odurzona jakim¶ narkotykiem, co utrudnia wykonywanie wielu czynno¶ci. Traci 2 punkty uniku, jak i wszystkie celno¶ci, w dodatku je¿eli idzie, to wykonuje siê prosty test na odporno¶æ (wiêcej ni¿ 4 na kostce, aby zdaæ), je¿eli idzie szybkim krokiem, to ¶redni (od 8 w górê), za¶ gdy biegnie, wymagaj±cy (wiêcej ni¿ 12) na to, czy nie zostanie powalona, za¶ je¶li ju¿ upadnie, to ma modyfikator -4 przy wstaniu. Ma równie¿ (w zwi±zku z odurzeniem alkoholowym/narkotykowym) karê -4 przy testach na spostrzegawczo¶æ i inteligencjê. Upicie koñczy siê po okre¶lonym czasie, b±d¼ po za¿yciu odpowiednich ¶rodków wytrze¼wiaj±cych. Robi siê wówczas test na odporno¶æ o wybranym poziomie trudno¶ci, czy postaæ nie bêdzie mia³a kaca, który powoduje silne bóle g³owy i wspomnian± wcze¶niej karê przy testach na spostrzegawczo¶æ i inteligencjê. Równie¿ kac trwa do czasu, gdy po prostu nie minie, b±d¼ gdy nie zniweluje siê go odpowiednimi ¶rodkami.
-Uzale¿nienie
Opis: Uzale¿niona od czego¶ istota, je¿eli nie "wch³onie" tego czego¶ w ci±gu 24 klepsydr/godzin, otrzymuje przypad³o¶æ g³ód/pragnienie, i ma j± do czasu, a¿ tego nie zrobi.
Offline