Ka¿da klasa magiczna (mag, nekromanta, druid) ma na pocz±tku gry 50 punktów energii, która jest niezbêdna do rzucania czarów i zaklinania. Energia w Age of Decay nie jest sta³a, nie ma maksymalnej jej ilo¶ci, mamy jej tyle, ile zdobêdziemy. Energiê mo¿na pobieraæ wszêdzie poza wiêkszymi miastami, gdzie jest to nielegalne. Miejsca, gdzie jest du¿e skupisko magicznych mocy, oznaczone s± menhirami. Energiê mo¿na ³apaæ maksymalnie 2 razy dziennie (za wyj±tkiem nekromanty, który otrzymuje energiê, ilekroæ zabije jak±¶ istotê). Uwaga! Druid mo¿e ³apaæ tylko energiê ¿ywio³ów, zale¿nie od wybranego ¿ywio³u bêdzie móg³ pobieraæ energiê od ognia, wody ziemi lub wiatru, skupiska tej energii s± oznaczone o³tarzami (ognia, wody, ziemi i wiatru). Nekromanta natomiast zdobywa energiê poch³aniaj±c dusze zabitych wrogów.
£apanie Energii (mag, paladyn):
-w miejscu niebêd±cym skupiskiem energii rzut k10 na ilo¶æ pobranej energii
-w skupiskach rzut k20 na ilo¶æ pobranej energii
Poch³anianie Duszy (nekromanta):
-ilo¶æ energii jest równa trudno¶ci zabicia istoty, któr± zabili¶my, pomno¿onej przez poziom postaci
£apanie Energii ¯ywio³ów (druid):
-w miejscu nie bêd±cym skupiskiem energii ¿ywio³ów rzut k10 na ilo¶æ pobranej energii
-w skupiskach rzut k20 na ilo¶æ pobranej energii ¿ywio³ów
***Uwaga***
Z magami mo¿na handlowaæ zarówno pieniêdzmi, jak i energi± która jest walut± magów. Za niektóre rzeczy bêdziemy p³acili tylko energi±, np. za nauczenie czaru czy zaklêcie przedmiotu przez innego maga.
Wa¿ne: Je¿eli nie uda nam siê rzuciæ jakiego¶ czaru, to nie musimy wówczas odejmowaæ sobie za niego energii. Energiê, za wyj±tkiem nekromanty, który otrzymuje j± za ka¿dym razem, gdy zabije jak±¶ istotê, pobieraæ mo¿na do dwóch razy dziennie.
Offline